Straaltjezon
Image default
Tweewielers

Echte elite onder budgetsteps

In deze uitgebreide GoTrax XR Elite-recensie zullen we elk detail van deze sterke budgetkeuze, elke functie en parameter, elk scenario bespreken en zien wanneer het een geweldige optie is en wanneer je naar alternatieven moet zoeken.

Moet je de GoTrax XR Elite kopen?

De GoTrax XR Elite zit zeker in de top van het budget elektrische steps verkrijgbaar in Noord-Amerika, en voor sommige gebruiksgevallen is het zelfs de beste keuze.

De prijs van de step is erg laag, gezien de prestaties en de kwaliteit die de step biedt.

De step wordt geleverd met een motor met 300 watt vermogen die een topsnelheid van 25 km/u levert, een 36 volt batterij die hem een groot bereik van 30 km geeft, een goede klimhoek, goede waterbescherming , en comfortabele maar duurzame luchtgevulde banden. Dat alles maakt het een uitstekende keuze voor beginnende eigenaren en beginners, forensen, jonge professionals, maar ook voor casual rijders die op zoek zijn naar een step die gewoon een glimlach op hun gezicht tovert.

Kortom, als je budget ligt tussen $ 350 en $ 400, en je bent op zoek naar een goed afgeronde, goed ontworpen en goed gemaakte elektrische step, dan moet je zeker de GoTrax XR Elite overwegen.

Waar te vinden de GoTrax XR Elite kopen bij?

VS, wereldwijdDe GoTrax XR Elite is verkrijgbaar in zowel de officiële GoTrax-winkel als Amazon. De levertijden zullen vergelijkbaar zijn, maar ik raad aan om eerst de GoTrax-winkel te proberen, omdat ze vaak kortingen hebben (momenteel is er $ 20 korting op de GoTrax XR Elite).

Het merk GoTrax

GoTrax is misschien wel de beste ultra -budget merk van elektrische steps in Noord-Amerika. Sommige van hun modellen zijn ook in Europa verkrijgbaar.

De evolutie van de verschillende GoTrax-steplijnen is erg spannend om te zien. Ze blijven step na step vrijgeven die gewoon de grenzen blijft verleggen en het gevestigde dogma uitdaagt van wat een budgetstep zou moeten kunnen doen. Vrijwel elk van hun modellen kan worden beschouwd als de beste in zijn prijscategorie, en dat is ook het geval voor de GoTrax XR Elite.

Bestellen, verzenden, garantie, retourneren

U kunt de step bestellen bij de officiële GoTrax-winkel of bij Amazon. In beide gevallen mag de step niet langer dan 3-5 dagen nodig hebben om bij u thuis te arriveren en hoeft u geen extra verzendkosten of andere kosten te betalen.

Er is een retourperiode van 30 dagen als u niet tevreden bent met de step, of als deze beschadigd aankomt. De garantieperiode voor de step is 90 dagen.

Als u hulp nodig heeft met de step, zowel voor als na aankoop, is het GoTrax-ondersteuningsteam, gevestigd in Texas, beschikbaar tijdens werkuren van maandag tot en met vrijdag. Telefoon, e-mail, contactformulier, livechat, sociale media, kies gewoon de communicatiemethode die voor u het beste werkt.

Uitpakken en monteren

De step wordt geleverd in een eenvoudige bruine doos, maar het heeft veel beschermende bekledingen en piepschuim, dus schade bij levering is zelden een probleem.

De doos bevat:

  • de GoTrax XR Elite-step

  • stuur

  • oplader

  • gebruikershandleiding

  • garantie

  • schroeven

  • inbussleutel voor de montage

  • bandenpompventiel

Er zal enige minimale montage van uw kant nodig zijn, aangezien het stuur van de step niet is geïnstalleerd (dat is om het pakketvolume te verminderen maar ook om de step te beschermen terwijl het wordt verzonden).

U moet eerst de haak verwijderen en de bovenkant van de stuurpen verwijderen, vervolgens de kabels van het stuur verbinden met de kabels in de stuurpen en vervolgens het stuur erin installeren de steel en schroef de schroeven vast. U moet ook de remkabel installeren. De hele procedure duurt ongeveer 5 minuten.

Nadat je step is gemonteerd, kun je het beste ook een snelle inspectie doen voordat je gaat rijden. Doorloop de volgende checklist en zorg ervoor dat:

  • de batterij vol is

  • alle andere schroeven goed vastzitten

  • de banden voldoende zijn opgeblazen

  • de remmen zijn volledig functioneel en gevoelig genoeg voor uw voorkeuren

  • de elektronica van de step werkt naar behoren

Daarna bent u klaar om te gaan rijden.

Basis

Er is alleen de aan/uit-knop om de step te bedienen, en dat houdt het heel eenvoudig. Een enkele druk van 1 seconde zet de step aan, terwijl een druk van 5 seconden hem uitschakelt. Wanneer de step aan staat, schakelt een druk van 1 seconde de koplamp in.

Een van de meest interessante, gedurfde technische keuzes die het team achter deze step heeft gemaakt, is om de step slechts één snelheidsmodus te geven.

Als je enkele van mijn andere recensies van steps met 2 snelheidsstanden in plaats van 3 hebt gelezen, weet je waarschijnlijk al wat ik ga zeggen – dat is de manier van de toekomst! Minder snelheidsmodi betekent een eenvoudigere bediening van de step, met minder dingen die fout kunnen gaan. Ik wil niet aannemen dat elke steprijder is zoals ik, maar ik heb slechts 2 keer de langzaamste snelheidsmodus gebruikt, en ik heb letterlijk nooit de tussenliggende snelheidsmodus gebruikt, behalve om het uit te proberen. Veel andere steprijders zijn ook zo. Naar mijn mening zijn snelheidsmodi in elektrische steps overbodig, en de 1-speed step is het equivalent van de auto zonder versnellingen, dus ik denk dat we binnenkort meer van dit soort steps zullen zien.

De Elite wordt geleverd met cruise control, die inschakelt na 10 seconden accelereren en uitschakelt wanneer u de rem gebruikt.

In- en uitklappen

Pretty vrijwel elke GoTrax-step heeft een uitstekend inklapmechanisme, en de XR Elite is daarop geen uitzondering.

Het inklapmechanisme bestaat uit de rode veiligheidsspeld en de rode hendel die de step ontgrendelen en voorbereiden op het opvouwen. De korte procedure houdt in dat u eerst aan de veiligheidspin trekt en vervolgens de hendel naar beneden trekt, en pas daarna de stuurpen van de step vouwt en de haak aan het kleine plastic frame op het spatbord bevestigt. Het opvouwen is misschien wat ingewikkelder dan bij andere steps vanwege de extra stap, maar het is nog steeds erg snel en eenvoudig, terwijl het een verhoogd veiligheidsniveau biedt.

Om de step uit te klappen, drukt u gewoon op de achterkant spatbord omlaag om de haak los te maken til de stuurpen omhoog, je moet de klik horen en dan is je step klaar.

Ontwerp, bouwkwaliteit en gebruikerservaring

De GoTrax XR Elite wordt geleverd met de typische sfeer van een GoTrax-step – schoon en elegant ontwerp, stevige en robuuste constructie, veel functies die allemaal goed in elkaar zijn gezet in een product van goede kwaliteit.

De step is niet de zwaarste step ooit gemaakt, maar kan gemakkelijk het soort klappen aan dat het dagelijkse woon-werkverkeer of cruises tegenkomt. De step zal vrijwel zeker een heel jaar meegaan zonder serieuze problemen, en zeer waarschijnlijk veel langer dan dat.

Het zal fatsoenlijke en soepele ritten bieden in de gewone stedelijke omgevingen, maar het zal geen goede keuze voor ruwer terrein. Zoals gewoonlijk zult u uw best moeten doen om kuilen, drempels en scheuren in de weg te vermijden. Als je er toevallig een raakt, maak je geen zorgen – de step zal niet uit elkaar vallen en je zult het niet zo veel voelen, omdat de banden veel demping bieden.

Het dek van de step is vrij groot en comfortabel (17 cm breed). Het is voorlopig het grootste dek in de hele GoTrax-lijn, en het zal zelfs voor mensen met grotere voeten voldoende staoppervlak bieden.

De remkabel is verborgen in de stuurpen en het dek, wat een enorme techniek is en design wint voor vrijwel elk aspect van de step – hij is gemakkelijker te dragen, is waterbestendiger en hij ziet er gewoon beter uit.

Motor, kracht, snelheid en klimmen

De naafmotor is in het voorwiel geplaatst, wat altijd het betere wiel is voor tractie, koppel en prestaties in het algemeen.

De step heeft een vermogen van 300 watt. GoTrax specificeert niet of dat het werkelijke vermogen of het piekvermogen van de motor is, maar als ik naar de algehele prestaties van de step kijk, zou ik zeggen dat dit het werkelijke vermogensniveau is en dat de motor potentieel piekvermogens tot 400-450 watt kan ontwikkelen.

Over het algemeen rijdt de step lekker krachtig en accelereert hij snel en gestaag. U zult alleen prestatieverlies merken als de batterij leeg raakt, of als u in de buurt van of boven de gewichtslimiet komt.

De officiële topsnelheid van de GoTrax XR Elite is 25 km/u, en het komt overeen met wat eigenaren melden in de echte wereld.

De step klimt behoorlijk, mogelijk de beste van alle GoTrax-steps, en kan een klimhoek van 15° garanderen. Zoals met bijna elke budgetstep (en, om eerlijk te zijn, de meeste steps in het algemeen), zal de step behoorlijk vertragen bij het beklimmen van een steile heuvel, en zelfs helemaal stoppen op de meest uitdagende heuvels.

Accu, oplader en actieradius

De 36 Volt, 7,8 Ampère-uur batterij geeft de step een officieel bereik van 18,6 mi / 30 km. Dat soort bereik is in de echte wereld enigszins realistisch, maar je moet in de langzaamste modus rijden en niet in extreem ongunstige omstandigheden, zoals bergop rijden of zwaardere rijders gebruiken.

Als je op de topsnelheid, verwacht een bereik tussen 14 en 17 mijl / 22 en 27 km, hoewel sommige eigenaren een bereik hebben gemeld dat zelfs hoger is dan het opgegeven bereik en tot ongeveer 20 mijl / 32 km konden reiken.

Het opladen van de step duurt slechts 4 uur. De oplaadpoort bevindt zich in de buurt van de bovenkant van de stuurpen, wat een andere geweldige technische beslissing is, omdat oplaadpoorten op het dek kwetsbaarder zijn voor schade door het binnendringen van vuil of vloeistoffen. De oplaadpoort wordt ook beschermd door een kleine rubberen dop.

Waterbestendigheid, IP-classificatie en rijden in de regen

De GoTrax XR Elite wordt geleverd met een IP54 waterbestendigheidsclassificatie, wat betekent dat de step tegen wat vocht kan. Om precies te zijn, IP54 betekent dat het waterspatten vanuit alle hoeken aankan en geen schade aan de elektronica of schade door roest oploopt.

Zoals bij elke elektrische step, moet je rijden in de regen vermijden, omdat zelfs de meest waterdichte steps nog steeds een watergerelateerd defect kunnen hebben (en die vallen nooit onder de garantie). Als het echter op de een of andere manier gebeurt dat je geen andere keuze hebt dan door wat lichte regen te rijden, is er maar een kleine kans dat je step beschadigd raakt.

Verlichting

De hoofdkoplamp van de GoTrax XR Elite bevindt zich aan de bovenkant van de stuurpen en is iets naar beneden gericht om de weg die voor je ligt beter te verlichten. Het licht is ergens tussen gemiddeld en goed – het zal behoorlijk wat werk doen voor een nachtje rijden, maar als je van plan bent dat vaak te doen, wil je misschien een sterker licht.

Het achterspatbord heeft een fel rood remlicht, dat gaat branden wanneer u remt. Deze functie moet erop zitten om te voldoen aan de e step legaal regels. 

Naast het hoofdlicht heeft de step 6 reflectorlampen aan beide zijden, zowel voor als achter.

Gewicht, afmetingen, draagbaarheid

De GoTrax XR Elite weegt 14,46 kg, wat precies is wat het gemiddelde stepgewicht is voor alle modellen die tegenwoordig verkrijgbaar zijn.

In opgevouwen toestand heeft de step ook relatief gemiddelde afmetingen, zonder dat er puntige of scherpe elementen uit steken.

Over het algemeen is de step redelijk gemakkelijk te dragen en mee te nemen in gebouwen of voertuigen.

https://nr1elektrischestep.nl/